MediusGo Expense är ett tillägg för kvittohantering i MediusGo som kräver en egen licens, har ni inte denna och vill veta mer kontakta oss genom att registrera ett supportärende i kundportalen.
Uppsättningen av MediusGo Expense i administrationsverktyget består av tre steg.
1. Aktivera bolag
För att aktivera bolag går man in på Organisation - Bolag och klickar på Administrera.
Gå till fliken Ändra bolag och välj det bolag som ska aktiveras i droplisten.
En ruta för att hantera bolag i Expense visas nertill på formuläret. Välj er bank/lönesystem i droplisten Mallbolag och klicka på den blå knappen Skapa bolag i Expense.
Om ändringar görs på ett bolag som finns i Expense så klickar man på den blå knappen Uppdatera organisationen i Expense.
2. Aktivera användare
För att aktivera användare går man in på Organisation - Användare och öppnar den användare som är aktuell.
Markera bolaget under Användarens bolag. Under Användaregenskaper på bolag finns nu en flik som heter MediusGoExpense.
Gå till den fliken, fyll i anställningsnr och om användaren ska ha administratörsrättigheter för Expense och klicka sen på den blå knappen Skapa användare i Expense.
Om en befintlig användare i Expense har ändringar i de fält som finns på fliken klickar man på den blå knappen Uppdatera användare i Expense.
3. Lägg till konteringsdimensioner
För att lägga till konteringsdimensioner går man in på Systemkonfiguration - Konteringssträng och öppnar den dimension som är aktuell.
Klicka på den blå knappen Synka dimension med Expense.