Kundportal

Hem Mina ärenden
Välkommen
Logga in

MediusGo Expense i administrationsverktyget

MediusGo Expense är ett tillägg för kvittohantering i MediusGo som kräver en egen licens, har ni inte denna och vill veta mer kontakta oss genom att registrera ett supportärende i kundportalen.


Uppsättningen av MediusGo Expense i administrationsverktyget består av tre steg.

1. Aktivera bolag

För att aktivera bolag går man in på Organisation - Bolag och klickar på Administrera.

Gå till fliken Ändra bolag och välj det bolag som ska aktiveras i droplisten.

En ruta för att hantera bolag i Expense visas nertill på formuläret. Välj er bank/lönesystem i droplisten Mallbolag och klicka på den blå knappen Skapa bolag i Expense.

 

Om ändringar görs på ett bolag som finns i Expense så klickar man på den blå knappen Uppdatera organisationen i Expense.

2. Aktivera användare

För att aktivera användare går man in på Organisation - Användare och öppnar den användare som är aktuell.

Markera bolaget under Användarens bolag. Under Användaregenskaper på bolag finns nu en flik som heter MediusGoExpense.

Gå till den fliken, fyll i anställningsnr och om användaren ska ha administratörsrättigheter för Expense och klicka sen på den blå knappen Skapa användare i Expense.

Om en befintlig användare i Expense har ändringar i de fält som finns på fliken klickar man på den blå knappen Uppdatera användare i Expense.

3. Lägg till konteringsdimensioner

För att lägga till konteringsdimensioner går man in på Systemkonfiguration - Konteringssträng och öppnar den dimension som är aktuell.

Klicka på den blå knappen Synka dimension med Expense.

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.