Kundportal

Hem Mina ärenden
Välkommen
Logga in

Registrera supportärende i kundportalen

Om Du stöter på problem kan Du enkelt registrera ett ärende i vår kundportal.

  1. Gå till support.ascendo.se
  2. Klicka på Registrera ett ärende
    • För att kunna registrera ett ärende måste Du vara inloggad i portalen så om du inte redan är det kommer Du först till inloggningssidan.
    • Har Du inga inloggningsuppgifter, kontakta oss via support.mediusgo.emea@medius.com så löser vi det.
  3. Sidan Skicka in ett ärende visas med din e-postadress angiven
  4. Skriv ett ämne som beskriver Ditt problem
  5. När Du tabbar ur ämnesraden visas ett antal artiklar till höger som är relaterade till ditt ämne. Kolla igenom dessa för att se om du hittar något som löser Ditt problem.
    • Om Du hittar svaret i artiklarna klickar Du Avbryt
    • Om Du inte hittar svaret skriver Du en beskrivning av problemet och klickar på Skicka.

För snabbare hantering av ärendet skicka med följande information


Om det gäller en faktura
FakturaID, finns i sektionen Övrigt på fakturan.
Komplettera med följande beroende på ärende
Kontering: konteringsrad, vad du vill göra, ev felmeddelande
Sakgranskning/Attest: konteringsrad, användare, ev felmeddelande
Kö för automatiska steg: Vad står i kolumnen Överförd, om fakturan finns i ekonomisystemet ange Vernr, Ver.serie och Löpnr.

Om det gäller administrationsverktyget
Beskriv vad du vill göra, specificera vilket bolag samt användare/roll, konteringsförslag etc det handlar om.



När ärendet är inskickat kan Du följa detta genom att klicka på Mina ärenden överst på sidan. 

Där kan Du öppna ärendet och komplettera med mer information.



Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.