En gång varje dygn skickas en påminnelse ut via mail till användare som har fakturor att handlägga. Dessa skickas ut automatiskt av systemet enligt följande kriterier:
- Vid nya fakturor: Skickas ut till de användare som har fått en eller flera nya fakturor att handlägga, i sin personliga arbetskö eller i gruppköer där användaren är mailmottagare, sedan förra gången ett mail skickades ut. Detta under förutsättning att fakturan inte redan har hanterats.
- Vid förfallna fakturor: Skickas ut till de användare som har fakturor som närmar sig förfallodatum (standardvärde 5 dagar) eller har fakturor som är förfallna till betalning. Påminnelse skickas en gång/dygn till dess fakturan skickats vidare.
I båda dessa fall skickas även mail till de användare som är ersättare för andra användare som har fakturor i sina arbetsköer enligt kriterierna ovan.
Om mail inte kommer
Om ni av någon anledning inte får mail kan det bero på följande saker:
- Mailadressen på användaren i Admin stämmer inte överens med användarens riktiga adress.
- Användaren har stängt av mailutskick på Inställningsformuläret.
- Mailet har hamnat i skräpposten.
- Er organisation har ett spam-filter för e-post som stoppar mailet.